Nyheter

Strømkrisen tatt opp med Senterpartiet på Stortinget

Strømkrisen tatt opp med Senterpartiet på Stortinget

Gartnerforbundet møtte Senterpartiets finans- og næringsfraksjon på Stortinget i dag. -Vi tydeliggjorde alvoret og ba om kostnadskompensasjon som en redningsplanke for veksthusnæringen, sier generalsekretær Katrine Røed Meberg.Les mer

Har regjeringen glemt veksthusnæringen?

Har regjeringen glemt veksthusnæringen?

Regjeringen har i dag lagt frem en nødvendig tiltakspakke til husholdningene, som følge av de svært høye strømprisene. Men har regjeringen hørt budskapet vårt om krisen for norsk grøntproduksjon, som følge av energikostnadene?Les mer

Ber myndighetene om kompensasjonsordning

Ber myndighetene om kompensasjonsordning

Gartnerforbundet har purret i nytt brev til Landbruksdepartementet og Finansdepartementet hvor vi ber om kompensasjonsordning til gartnerne for de høye strømprisene. Vi ba om en kostnadsordning allerede i november.Les mer

Nye pandemirestriksjoner

Nye pandemirestriksjoner

Nye restriksjoner gjelder fra midnatt, natt til fredag 3.12, men de påvirker i liten grad vår næring. (saken oppdateres)Les mer

Nye arbeidsgiverkurs i vinter

Nye arbeidsgiverkurs i vinter

Vi gjentar suksessen: Mer enn 1300 personer deltok på fjorårets arbeidsgiverkurs for landbruket. I år blir det også egne fordypningskurs på etterspurte temaer. Velkommen på nye, digitale kurs!Les mer